FabrykaSily.pl

Fabryka Siły => Dla Kobiet => Wątek zaczęty przez: MajsoN w Czerwiec 27, 2014

Tytuł: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: MajsoN w Czerwiec 27, 2014
Cześć
Jestem czternastoletnią dziewczyną, mając metr sześćdziesiąt wzrostu mam od siedemdziesięciu pięciu do osiemdziesięciu kilogramów.  Już rok trenuję piłkę ręczną w gimnazjum (jestem obrotową) codziennie miałam po trzy godziny treningu, lecz oprócz tego że moja kondycja trochę się zwiększyła nie ma efektów. Pytam się o to jak zrzucić kilogramy i wyrzeźbić sylwetkę? Czy moglibyście podsunąć mi rożne ćwiczenia do tego i odpowiednią dietę??
Tytuł: Odp: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: kamis1211 w Czerwiec 27, 2014
Ćwiczenia aerobowe np brzuszki itp, osobiście moim zdaniem najlepszym treningiem jeśli chodzi o chudnięcie jest bieganie :)
Tytuł: Odp: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: MajsoN w Czerwiec 28, 2014
ok dzięki
Tytuł: Odp: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: Fantomik w Czerwiec 29, 2014
Witaj Majson!

Jeżeli Twoja aktywność fizyczna jest tak duża, i mimo tego efekty które uzyskujesz są niezadowalające, problem może wynikać z błędnego odżywiania.

Zalecenia żywieniowe które możesz wprowadzić prezentujemy tutaj:


- ostatni posiłek minimum na 1,5 godziny przed snem

- pic co najmniej 2 litry wody dziennie

- należy uzupełnić dietę o witaminy, minerały(przed treningiem dobrze jest spożyć magnez, witaminy A, C ,E i selen)


- wieczorem spożywamy produkty bogate w białko plus warzywa do każdego posiłku

- węglowodany czerpiemy ze źródeł złożonych:np. ciemny ryż,basmati, paraboliczny, kasze(jęczmienne, gryczane), płatki owsiane, orkiszowe

- białko: ryby, chudy nabiał, półtłusty twaróg, jajka, soja, chude szynki, drób, owoce morza,

- owoce jemy w niewielkich ilościach, polecam :grapefruit, jabłka, truskawki, pomarańcze, jagody

- warzywa jemy w dużych ilościach, szczególnie zielone i czerwone – świetnym rozwiązaniem byłoby włączać je do każdego posiłku.


Oleje i tłuszcze
Wskazane: olej z oliwek, olej z siemienia lnianego

Eliminujemy:
 -majonez
- produkty przetworzone - konserwy
- chipsy, chrupki
-oleje rafinowane
-smażone potrawy
-margaryny, masła
- sery topione, żółte,
- słodzone napoje, napoje gazowane
- tłuste mięsa i wędliny
- słodycze!!!
-sól, „polepszacze smaku”
- pieczywo, drożdżówki, pączki
-podjadanie pomiędzy wyznaczonymi posiłkami!

Ryż itp spożywamy wyłącznie al dente.
Staramy się spożywać posiłki jak najmniej przetworzone: lepiej surowe(gotowe do spożycia) niż gotowane, lepiej gotowane niż smażone.

Co do konkretnego odżywiania to przy Twoim sportowym trybie życia musisz odpowiednie je dostosować, ponieważ jedząc za mało przyczyni się to do zmniejszonej efektywności gry, gorszej kondycji, słabszej koncentracji oraz regeneracji a także mogą wystąpić rożne problemy zdrowotne ze względu na Twój wiek rozwojowy.

Powinnaś jeść ok 4- 5 posiłków mocno zróżnicowanych, opartych o ryby,mięso,ryż(różne rodzaje), płatki owsiane, nabiał, oliwę z oliwek,duże ilości warzyw oraz wody.

Jeżeli treningi masz rozszerzone o część ogólnorozwojową to nie ma sensu stosować dodatkowych ćwiczeń.
 

sportowe pozdrowienia
Tytuł: Odp: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: MajsoN w Czerwiec 30, 2014
dzięki
Tytuł: Odp: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: otnak w Październik 11, 2014
Fabryka Siły, cenne rady, ja też na pewno z nich skorzystam i wezmę sobie do serca.:-)



Tytuł: Odp: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: anmol94 w Luty 21, 2015
Otrzymaliśmy w wiadomości prywatnej pytanie od naszej czytelniczki:
Tytuł: Odp: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: hipijo w Marzec 16, 2015
A może powinnaś wybrać się na badania kontrolne? Przy takim wysiłku raczej nie powinnaś mieć problemów z nadwagą.
Tytuł: Odp: Mam 14lat
Wiadomość wysłana przez: hiena34 w Kwiecień 26, 2015
W sumie przy takich treningach to powinnaś ładnie chudnąć. A jak wygląda kwestia żywienia? Jesz zdrowo i regularnie?