FabrykaSily.pl

Fabryka Siły => Odżywianie => Wątek zaczęty przez: Adamus5891 w Maj 29, 2018

Tytuł: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Adamus5891 w Maj 29, 2018
Witam
Zawsze po treningu jem serek wiejski 200g, banan i orzechy ok 30g (laskowe, włoskie, migdały). Na kilku stronach wyczytałem aby nie dodawać żadnych tłuszczów do posiłku po treningowego. W takim razie może lepiej zrezygnować z tych orzechów?  Czy zastąpić je np musli?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Ekspert Fabryki Siły w Maj 29, 2018
Nie ma konieczności całkowitego eliminowania tłuszczu z posiłku potreningowego. Najważniejsze jest, aby posiłek był zbilansowany i dostarczał odpowiednich ilości białka i węglowodanów, koniecznych do regeneracji. Dodatek orzechów nie będzie szkodliwy, dodatkowo będą one źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych niezbędnych w zdrowej diecie. Jeśli chodzi o musli - lepszym wyborem niż gotowe mieszanki, które często są dosładzane będą płatki owsiane bez dodatków.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Adamus5891 w Maj 29, 2018
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Abetalipoproteinemia w Maj 29, 2018
Podobnie jak Ekspert polecam wrzucić tłuszcze do posiłku potreningowego, pomimo ciągłego mielenia informacji jakoby miało to niesamowicie szkodliwy wpływ na wchłanialność niektórych suplementów. Nonsens. Oprócz orzechów możesz wykorzystać masło orzechowe (min. 90% zawartości orzechów), wszelkiego rodzaju ziarna i nasiona (np. słonecznik, sezam, siemię lniane, pestki dyni) lub kakao (ew. gorzka czekolada z min. 70% zawartością kakao. Pamiętaj jednak, że gorzka czekolada to także cukier!).

Co do płatków owsianych, możesz też skorzystać z innych rodzajów np. ryżowych, jaglanych czy orkiszowych.
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Adamus5891 w Maj 29, 2018
Dzięki za opinię.  :)
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Adamus5891 w Maj 30, 2018
Jeszcze jedno pytanko a mianowicie czy do wyżej wymienionego posiłku potreningowego mogę wypić białko serwatkowe czy to już przesada? Pełnowartościowy posiłek jem ok 1 do 2 h po posiłku potreningowym. Czy zaraz po treningu jest większe zapotrzebowanie na białko? W sumie sam serek wiejski ma 22 g białka a dodajac do tego 30 g odżywki to jest ponad 40...
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Ekspert Fabryki Siły w Czerwiec 01, 2018
Podlicz białko jakie dostarczysz jeszcze z orzechów oraz płatków owsianych. Myślę, że jego ilość będzie na tyle duża, że suplementacja nie będzie konieczna. Ewentualnie zastosuj nie pełną porcje odżywki białkowej.
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Adamus5891 w Czerwiec 01, 2018
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam  :)
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Abetalipoproteinemia w Czerwiec 02, 2018
Jeszcze jedno pytanko a mianowicie czy do wyżej wymienionego posiłku potreningowego mogę wypić białko serwatkowe czy to już przesada? Pełnowartościowy posiłek jem ok 1 do 2 h po posiłku potreningowym. Czy zaraz po treningu jest większe zapotrzebowanie na białko? W sumie sam serek wiejski ma 22 g białka a dodajac do tego 30 g odżywki to jest ponad 40...

Możesz uwzględnić też białko pochodzące z orzechów i płatków, ale dla własnego spokoju ducha wypił szejka białkowego z połowy porcji sugerowanej przez producenta na opakowaniu produktu. Odżywkę rozpuść w wodzie by nie przedobrzyć w dobowym bilansie.
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Adamus5891 w Czerwiec 02, 2018
Wielkie dzięki za rady :)
Tytuł: Odp: Orzechy w posiłku po treningowym
Wiadomość wysłana przez: Abetalipoproteinemia w Czerwiec 26, 2018
Wielkie dzięki za rady :)

W razie czego zapraszamy ponownie ze swoimi wątpliwościami ;).