Autor Wątek: Odwieczny problem? Masa i redukcja!  (Przeczytany 126 razy)

me_how

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
Odwieczny problem? Masa i redukcja!
« dnia: Maj 28, 2020 »
Witam

chciałem prosić o pomoc w redukcji tłuszczu przy zachowaniu lub budowie masy mięśniowej.
Z kulturystyką[o ile można tak nazwać ćwiczenie po 6,12,24 msc z przerwami na 6,12msc] jestem związany do 2001 roku. Ale jak napisałem w komentarzu rok ćwiczenia 2 lata przerwy, pół roku ćwiczenia znowu przerwa i tak w kółko.

Ostatnio ćwiczę regularnie od 15msc z przerwami na choroby około 1-2msc najczęściej w okresach jesiennych i wczesno wiosennych.

Moim problemem jest praca siedząca od której urosły mi boczki i w mniejszym stopniu brzuch. Cała reszta jest w miarę chuda ale te boki jak u kobiety[nikogo nie obrażając]. Naczytałem się artykułów, książek, wypowiedzi ale albo jestem zbyt leniwy albo zwyczajnie brak mi wiedzy na ułożenie dobrej diety.

Wiem że ostatnie badania dowodzą, że można zredukować zbędny tłuszcz przy wzroście masy mięśniowej ale jest to trudne i podyktowane indywidualnymi warunkami oraz dobrą dietą.

Kiedyś ćwiczyłem jak starzy kulturyści na masę tj. 4 serie 8 powtórzeń. Od roku ćwiczę 3dniowy trening na masę z fabrykisiły. Siła idzie nieco do przodu, poprawiam jakość wykonywanych ćwiczeń i zwiększam nieco obciążenie tak by ostatnie powtórzenia były na 80% możliwości.
 
Jem białko Olimp 100% Whey Protein Concentrate WPC80 2-3 razy dziennie jedna miarka oraz 1-2 razy dziennie Olimp BCAA Explode Powder.

Trening siłowy wykonuję w poniedziałek, środę, piątek

Do tego od poniedziałku do piątku wykonuję 6 weidera po 25 powtórzeń każde ćwiczenie czyli 3 serwie po 6 cwiczeń po 25 powtórzeń. Różnica w sile i mięśniach widoczna![ale nadal ten tłuszcz].

We wtorki i czwartki[czasem jeszcze soboty lub niedziele] jeżdżę na rowerze stacjonarnym z różnymi obciążeniami 24-26min raczej to interwał.

Moje odżywianie jest dramatyczne bo brak mi pomysłu na coś 'dobrego' i 'odpowiedniego' Jeśli to pomoże to wypiszę co jem bo od wtorku notuje co w jakiej ilości i o której.
Wiek 37 lat waga 78kg [dwa msc temu 84kg!]

Dołączam fotki do wglądu
[link widoczny po zalogowaniu]
[link widoczny po zalogowaniu]
[link widoczny po zalogowaniu]
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2020 wysłana przez me_how »

Ekspert Fabryki Siły

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 431
Odp: Odwieczny problem? Masa i redukcja!
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2020 »
Hej, z tego co opisujesz największym problemem jest dieta. Niestety w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej jest to czynnik decydujący. Nie przejmuj się utrata kilogramów i nie licz na równoczesne budowanie masy mięśniowej przy redukcji tkanki tłuszczowej. Oczywiście lekka rekompozycja może zachodzić jednak nie ma co liczyć na spektakularne efekty. Najpierw zredukuj poziom tkanki tłuszczowej do poziomu w którym wygląd mięśni brzucha będzie Cię satysfakcjonował, a potem stopniowo zwiększaj kaloryczność, aby przejść do budowania masy mięśniowej.