Autor Wątek: Kreatyna  (Przeczytany 2007 razy)

karolkarol216

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
Kreatyna
« dnia: Lipiec 24, 2018 »
Witam.
Jestem tu nowy więc nie wiem do końca co i jak więc proszę o wyrozumiałóść.
Mam pytanie odnośnie suplementacji.
A więc, zamierzam brać kreatynę: [link widoczny po zalogowaniu]
Wraz z BULK'iem, ale tutaj moje pytanie ponieważ nie wiem jaką dawkę kreatyny przyjmować przy wadze 65kg, i ćwiczeniach 3 razy w tyg.
Producent zaleca 4 kapułki(około 5g) dziennie, poszperałem na forach i piszą, że to za mało. Proszę więc o radę

Pozdrawiam

Ekspert Fabryki Siły

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 435
Odp: Kreatyna
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 30, 2018 »
Jeżeli chodzi o stosowanie kreatyny należy podkreślić, że obecnie jest wiele opinii oraz sposobów przyjmowania suplementów zawierających ten związek. Niektórzy zalecają korzystanie z kreatyny w każdy dzień tygodnia bez względu czy jest to dzień treningowy czy bez aktywności fizycznej. Inni uważają, że wystarczy przyjmować kreatynę tylko w dni kiedy trenujemy. Najbardziej korzystnym protokołem przyjmowania kreatyny jest obliczenie jej dziennego zapotrzebowania w ten sposób, że na każde 10 kilogramów własnej masy ciała przyjmujemy około 0,5g kreatyny i dodajemy do tego niewielką ilość aby komórki mięśniowe mogły zmagazynować ten związek. Biorąc pod uwagę działanie kreatyny oraz funkcje jakie ten związek spełnia w naszym ciele(między innymi produkcja ATP) zalecamy, aby dobowa dawka kreatyny w Pana przypadku nie przekraczała więcej niż 6 kapsułek wymienionego przez Pana preparatu. Większe dawki nie przyniosą spektakularnych rezultatów. Dodatkowo bardzo często w preparatach typu Bulk producenci dodają do składu produktu właśnie kreatynę co zwiększy jej dawkę przyjmowaną w ciągu dnia wraz z suplementem kreatynowym. Dlatego nie powinien mieć Pan obaw, co do zbyt małej ilości przyjmowanej kreatyny.

Pozdrawiam.

Whitelionn

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Kreatyna
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2018 »
Dokładnie, wiele supli ma teraz kreatynę w składzie. Nawet jak mówisz o bulku, to ja myślę o produkcie all in one, czyli wszystko w jednym (tak np ma Jumbo Hardcore) - gdzie znajdziemy i białko, i węgle, witaminy, kreatynę, karnitynę itp.
Co do suplementacji, to u mnie i u znajomych utarło się brać 5 gram przed i 5 gram po treningu, bez względu na wagę. Warto dodać, aby dużo pic wody.
W dni nie treningowe 5 gram rano i w ciągu dnia starczy. Kiedyś był właśnie ten okres faz nasycenia itp, ale badania już dawno to negują.