Autor Wątek: Dieta oraz ćwiczenia dla 16 latka  (Przeczytany 640 razy)

Doublewayer

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
Dieta oraz ćwiczenia dla 16 latka
« dnia: Grudzień 25, 2014 »
Witam :D
Chciałbym zapytać o dietę oraz ćwiczenia dla mnie czyli dla:
Wiek:16
Waga:70
Wzrost:169
Ćwiczę już trochę lecz czuje że , źle się do tego zabrałem. Otóż w wieku 14 lat byłem mega pulchny udało mi się zrzucić to wszystko lecz kosztem (spalenia mięśni) tak to można nazwać , następnie wziąłem się za siebie i zacząłem tyć na masie mięśniowej lecz nie potrafię wykonać sobie diety której potrzebuję ;/ ponieważ fakt faktem przyrosły mi mięśnie i jestem z nich dość zadowolony lecz czuje , że zbyt dużo tkanki tłuszczowej nabyłem również.Mam dostęp do siłowni z wiekszością sprzętów także to nie jest problemem.

Narazie posiadam zestaw ćwiczeń typowych na mase lecz wziąłem je z neta i nwm czy to jest okeey , bo mam 16 lat a wiem , że nie powinienem ćwiczyć jak dorośli.Zestaw ćwiczeń wygląda tak
Poniedziałek:Klatka,triceps,brzuch
Środa:Biceps,Plecy,Przedramię
Piątek:Nogi,Barki,Brzuch
Ćwiczenia typowo siłowe duży ciężar,mało powtórzeń.

Prosiłbym o rade czy jest to dobry dobór treningu i o jakąś diete.

Na marginesie mogę dodać , że posiadam lipomastię oraz tendęcję do tycia,brak kontuzju/urazów ,drobnokościsty niestety i nie stosuję żadnych suplementów.

Kuba96

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 133
Odp: Dieta oraz ćwiczenia dla 16 latka
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2014 »
Jest to zły dobór treningu, pierwszy dzień jest tylko dobrze połączony. W środe najpierw plecy, potem biceps - nie na odwrót, zaczynamy od największych, kończymy na najmniejszych partiach. Piątek - Barki; Sobota - Nogi - są one zbyt dużą partią, żeby łączyć ją z innymi.

Co do diety, to oblicz sobie swoje zapotrzebowanie kaloryczne, uwzględniając przy tym aktywność fizyczną i - jeśli jesteś na redukcji tkanki tłuszczowej, to odejmij 200-300 kcal na początek i obserwuj wage, natomiast jeśli jesteś na masie mięśniowej, to dodaj 200-300 kcal na początek (50% węglowodanów, 30% białka, 20% tłuszczy, lub łatwiej 2g białka na 1kg masy ciała, tłuszcze do 1g na 1kg masy ciała, reszta węglowodany). Przykładowe schematy diet możesz znaleźć w wątkach podwieszonych w dziale Dieta.