Autor Wątek: Rowerek stacjonarny - spalanie tkanki tłuszczowej oraz pomiar opaski a komputera  (Przeczytany 51 razy)

JasiekSDZ

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
Cześć szukałem w internecie ale nie mogłem za bardzo znaleźć odpowiedzi na moje pytania. Zacząłem jeździć na rowerku stacjonarnym a wcześniej jeździłem na zwykłym rowerze. Dodam, iż chciałbym schudnąć. Nie chce robić żadnej reklamy ale mój rowerek to Rower magnetyczny XB1000 Gymtek oraz opaskę Huawei Band 4.

Wczoraj zrobiłem sobie takie trening przez 30 minut jechałem na 6 biegu z prędkością około 30 km/h a potem przez kolejne 10 minut na 6 biegu z prędkością około 25 km/h. Dodam że z każdym dniem chciałbym zwiększać swój trening o 10 minut. Czy taki trening to dobry trening na redukcje tkanki tłuszczowej? Czy lepiej coś zmienić?

I kolejne pytanie moja opaska pokazuje że spaliłem 523 kalorie i moje tętno wynosiło 155 ud/minutę gdzie maksymalne to 178 ud/min, natomiast na rowerku pokazuje mi maksymalne tętno w granicach 105 ud/min i 200 kalorii. Komu wierzyć? Natomiast na endomondo pokazało mi ze na dystanie 28,5 km ze średnio prędkością 20 km/h i spalone 589 kalorii.

Oraz kolejne pytanie na aplikacji tej opaski, aplikacja pokazuje mi że wczoraj podczas ćwiczeń :
rozgrzewka 1 min
spalanie tłuszczu 1 min
areobowe 3 min
anaerobowe 1 min
intensywne 33 min
To że nie musiałem czekać 30 minut jak piszą żeby zacząć spalać tkankę tłuszczową tylko krócej ? Oraz czy na intensywnym też dochodzi od razu do spalanie tkanki tłuszczowej i szybciej jak na spalanie tłuszczu? Czy nie ma sensu na tak wysokim tętnie ćwiczyć.


Ekspert Fabryki Siły

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 396
Hej, każdy trening jest dobry na redukcję tkanki tłuszczowej. Ogólnie to wychodzą zwariowane informację na wszelkiego rodzaju opaskach i programach, gdyż są to jedynie uśrednione wartości spalonych kalorii szacowanych na podstawie obliczeń z tętna, są to wartości obarczone dość dużym błędem. Ale nie przejmuj się tym, tak naprawdę dopóki sportu nie uprawiamy zawodowo lub wyczynowo, operowanie odpowiednimi zakresami tętna nie będzie potrzebne aż tak bardzo. Podczas każdej aktywności fizycznej zużywamy energię, kluczem do redukcji tkanki tłuszczowej jest przyswajanie wraz z jedzeniem mniejszej ilości energii, niż w ciągu dnia potrzebujemy. To zmusza nasz organizm do tego, aby korzystać z zapasów energii, które są gromadzone w naszym ciele pod postacią tkanki tłuszczowej. Dlatego jeżeli Twój trening będzie idealny, ale będziesz nadal dostarczać za dużą ilość kcal z pożywienia to redukcja nie będzie zachodzić. To w jaki sposób jeździć zależy od Ciebie, jeżeli masz akurat 30 min to wykonaj trening o wyższej intensywności, jeżeli 60 min to możesz pozwolić sobie na spokojniejszą jazdę.
Pozdrawiam!