Autor Wątek: Pomoc w doborze treningu dla piłkarza 15lat  (Przeczytany 46 razy)

Mateusz2004

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
Pomoc w doborze treningu dla piłkarza 15lat
« dnia: Kwiecień 08, 2019 »
Witam
O mnie - Od około 7/8 roku życia trenuje piłkę nożną w klubie w moim rodzinnym mieście. Jest to mój 7 sezon. W maju kończę 15lat. Na tle drużyny jestem jednym z wyższych zawodników nie licząc bramkarzy, w testach oceniających ogólną sprawność(nie piłkarską) byłem drugi. Przez trenerów jestem oceniany jako dobrze rozwiniętego fizycznie jak na swój wiek. Gram w CLJ U15, piszę to żeby zaznaczyć że przeszedłem jakąś selekcję, zaznaczyć poziom/moje możliwość(nie wiem jak to opisać). Od dwóch lat trenujemy dwa razy dziennie, rano i po południu 5 razy w tygodniu, na weekend mecz/smaring, rzadko wolne. Trening piłkarski, taktyczny, no i sprawnościowy - stabilizacja + pompki, brzuszki itp + biegi pod rozgrzewkę i kondycję.
Moje wymiary:
Waga 62,5kg
Wzrost 178cm
Szyja 35cm
Klatka 85cm
Talia 78cm
Biodra 88cm
Biceps 27cm
Przedramie 21cm
Nadgarstek 15cm
Udo 50cm
Łydka 33cm
Od pół roku mój wzrost zwiększył się góra o 1cm, waga cały czas wacha się na 62/63kg. W sezonie mam za dużo zajęć i mógł bym co najwyżej trenować raz na weekend. Dlatego chciał bym bardzo wykorzystać czas na wakacje i zacząć treningi od czerwca. Zresztą z tego co wiem to w tym okresie piłkarze najwięcej spędzają czasu na siłowni.

Podsumowując: Chciał bym mocno wykorzystać ten czas 3ech miesięcy trenując 3/4 razy w tygodniu(tyle mogę poświęcić). Zależało by mi na zbudowaniu masy mięśniowej i siły przed następnym sezonem. Nie wiem na jakich partiach powinienem się skupić jako piłkarz. Dlatego proszę o pomoc w dobrze planu treningowego i diety. Na suplementy raczej nie mogę sobie pozwolić ale posłucham co mozecie zaproponować. Z góry dzięki za rady.

Ekspert Fabryki Siły

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 286
Odp: Pomoc w doborze treningu dla piłkarza 15lat
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2019 »
Aby trening rzeczywiście przynosił oczekiwane efekty trzeba zrobić kilka rzeczy. Po pierwsze trzeba zweryfikować czy nie masz problemów z mobilnością, jeżeli masz to już samo rozciąganie, mobilizowanie może przynieść pierwsze efekty. Kolejna rzecz to poprawa sprawności, koordynacji całego ciała i prawidłowy trening oparty o właściwe wzorce ruchowe, a trzecia rzecz to odnaleźć najsłabsze ogniwa i nad nimi pracować. Przykładowo w dużym uproszczeniu, jeżeli jesteś silny, ale wolny, trening głownie powinien się opierać na poprawie szybkości, i na odwrót jeżeli masz predyspozycje do bycia szybkim, ale siłowo pojawiają się problemy, wtedy powinniśmy się skupić mocniej własnie nad rozwojem siły.

Mateusz2004

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: Pomoc w doborze treningu dla piłkarza 15lat
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2019 »
Dzięki za odpowiedź. Fizyka i motoryka stoi u mnie na dobrym poziomie. Jedyne co przychodzi mi na myśl jako słaba cecha to poprawa startu, szybkość ogólna jest ok. Jestem dość silny, ale myślę że to kierunek w którym mógł bym się najwięcej rozwinąć. Chciał bym jeszcze lepiej radzić sobie w pojedynkach fizycznych. Być jeszcze trudniejszym do przestawienia. To jest to na czym chciał bym popracować.

Ekspert Fabryki Siły

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 286
Odp: Pomoc w doborze treningu dla piłkarza 15lat
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2019 »
Postaw w takim razie na trening ogólnorozwojowy, trenuj całe ciało, wykonuj ćwiczenia w pełnym zakresie ruchu, i pamiętaj o rozciąganiu, czasem dzięki temu jesteś w stanie wydłużyć swój krok o 2-3 cm , przy 30 krokach może zrobić się z tego nawet 1m, a to w piłce nożnej może dawać znaczącą przewagę.